Νομοθετικές πρωτοβουλίες, που να εξασφαλίζουν ένα υγιέστερο και ανταγωνιστικότερο πλαίσιο λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, καθώς και την ιδιαίτερη μέριμνα για τις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, προβάλλει ως επιτακτική ανάγκη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΠΟΕΤ), σε μια περίοδο στην οποία η ανάκαμψη στον ελληνικό τουρισμό, όπως εκτιμά, θα είναι εξαιρετικά βραδεία.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, μετά τη Διεθνή Έκθεση WTM του Λονδίνου, στην οποία δίνεται η δυνατότητα καταγραφής των πρώτων εντυπώσεων για την επόμενη τουριστική χρονιά, αλλά και ευρύτερα για την πορεία του τουρισμού, η ΠΟΕΤ ανέφερε ότι στο συμπέρασμα αυτό συνηγορούν τόσο οι έως σήμερα κρατήσεις από τις διάφορες αγορές όσο και οι ευρύτερες τάσεις που επικρατούν.

Από τη δυσμενή αυτή διεθνή συγκυρία, ο ελληνικός τουρισμός επιβαρύνεται, ως γνωστόν, ακόμη περισσότερο, εξαιτίας του ανταγωνιστικού μειονεκτήματος που έχει σε σχέση με χώρες που βρίσκονται εκτός της ευρωζώνης, αλλά και από τα άλυτα δομικά προβλήματα που εδώ και χρόνια αντιμετωπίζει.

Στην ανακοίνωση της η ΠΟΕΤ, με γνώση των μεγάλων δυνατοτήτων του ελληνικού τουρισμού και παρά τις δυσκολίες, πρότεινε κατά προτεραιότητα:

- Τη μεγαλύτερη δυνατή εξωστρέφεια και δυναμική προβολή του τουρισμού μας.

- Την ιδιαίτερη μέριμνα για τις μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις, οι οποίες αποτελούν το 95% του τομέα και τη ραχοκοκαλιά της τουριστικής μας βιομηχανίας. Παράδειγμα αποτελούν τα προγράμματα επιδότησης της απασχόλησης, από τα οποία εξαιρέθηκε η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων, με αποτέλεσμα πολλές από αυτές να αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα και τον κίνδυνο της οικονομικής κατάρρευσης.

- Νομοθετικές πρωτοβουλίες, που να εξασφαλίζουν ένα υγιέστερο και ανταγωνιστικότερο πλαίσιο λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων. Για την περίπτωση του κλάδου μας, των τουριστικών γραφείων, απαιτείται ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας, ενώ άμεση είναι η ανάγκη για κατάργηση των απίστευτων προνομίων των ΚΤΕΛ σε βάρος των τουριστικών πούλμαν και του αναχρονιστικού μονοπωλίου που έχει επιβληθεί στις τακτικές συγκοινωνίες, με σοβαρό κόστος για το σύνολο του ελληνικού τουρισμού.