Σφαγείς φαλαινών, παράνομοι υλοτόμοι, ξεδιάντροποι δοκιμαστές πυρηνικών βομβών και λοιποί εχθροί του περιβάλλοντος: τρέμετε.

Tο νέο όπλο της Greenpeace είναι εδώ, μόλις καθελκύστηκε και ετοιμάζεται να κάνει - τον Οκτώβριο, μένει ακόμα να διευθετηθούν κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες και επιπλέον, η οργάνωση θα γιορτάσει τότε τα 40ά γενέθλιά της - το επίσημο ντεμπούτο του. Είναι το «Rainbow Warrior ΙΙΙ», ένα πλοίο με όνομα βαρύ σαν ιστορία το οποίο όμως, αντίθετα με τα δύο προηγούμενα, κατασκευάστηκε κατά παραγγελία της Greenpeace, με βάση τα αυστηρότερα οικολογικά στάνταρ και στάνταρ ασφαλείας, και αποκλειστικά με ευρωπαϊκά υλικά - «μια πρακτική εφαρμογή των αρχών» της θρυλικής περιβαλλοντικής οργάνωσης.

Το πρώτο «Rainbow Warrior» ήταν ένα τροποποιημένο αλιευτικό. Ναυπηγήθηκε το 1955, περιήλθε στην κατοχή της Greenpeace το 1978. Επτά χρόνια αργότερα, ενόσω επιχειρούσε να εμποδίσει τις γαλλικές πυρηνικές δοκιμές στην Πολυνησία, βυθίστηκε από γάλλους πράκτορες. Ενας φωτογράφος που συνόδευε την αποστολή, ο Φερνάντο Περέιρα, έχασε τη ζωή του. Ενα διεθνές σκάνδαλο που ακόμα στοιχειώνει τη γαλλική πολιτική ζωή.
Το «Rainbow Warrior II» άρχισε κι αυτό τη ζωή του ως αλιευτικό. Πάνε περισσότερα από 50 χρόνια που υπηρετεί την Greenpeace∙ όμως έπειτα από τόσους και τόσους «εμβολισμούς, επιδρομές και βομβαρδισμούς» που έχει δεχθεί στη διάρκεια αναρίθμητων εκστρατειών κατά των πυρηνικών δοκιμών, της υπεραλιείας και της παράνομης υλοτομίας, είναι πια καιρός να αποσυρθεί.
Η κατασκευή του «Rainbow Warrior III» ανατέθηκε το 2009 στο γερμανικό ναυπηγείο Fassmer, κοντά στη Βρέμη, μια «οικογενειακή» επιχείρηση με παράδοση 161 ετών. Το κύτος του πλοίου κατασκευάστηκε στο Γκντανσκ, στην Πολωνία - μάλιστα οι εργασίες άρχισαν στις 10 Ιουλίου του 2010, ανήμερα της 25ης επετείου της βύθισης του πρώτου «Rainbow Warrior». Μεταφέρθηκε στη Γερμανία τον περασμένο Νοέμβριο. Και σιγά σιγά τα «μάτια και τα αυτιά» της Greenpeace άρχισαν να παίρνουν μια πολύ μοντέρνα, πολύ οικολογική, πολύ hi-tech μορφή. Δεν ήταν εύκολη υπόθεση. «Είναι πολύ ιδιαίτερο να δουλεύεις για τη Greenpeace», λέει ο επικεφαλής σχεδιαστής του πλοίου, Ούβε Λάμπε. Οπως παραδέχεται, στην προσπάθειά του να δώσει στην οργάνωση το πλοίο των ονείρων της, «μερικές ημικρανίες» τις είχε. «Εχουμε κατασκευάσει ένα σκάφος με ασυνήθιστα υψηλό αριθμό περιβαλλοντικών στάνταρ και προτύπων ασφαλείας... Μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο συστατικά που πληρούν τα ευρωπαϊκά κριτήρια και υλικά από την Ευρώπη, όχι κινεζικό ατσάλι, λοιπόν, ούτε ρωσικό κοντραπλακέ».
Το «Rainbow Warrior III» έχει μήκος 58 μέτρα και τα - ειδικής κατασκευής - κατάρτια του φτάνουν σε ύψος τα 55 μέτρα. Είναι μια μικρή πόλη, που επιτρέπει σε έως και 33 ανθρώπους να παραμείνουν εντός της χωρίς ανεφοδιασμό ακόμα και για τέσσερις εβδομάδες. Κόστισε περίπου 23 εκατ. ευρώ, περίπου 10%-15% του συνολικού ετήσιου προϋπολογισμού της Greenpeace. Η οικολογία κοστίζει, το ίδιο και η ασφάλεια: η πόρτα της αίθουσας ασυρμάτου είναι σχεδιασμένη ώστε να κρατά απ' έξω ακόμα και τους σκληρότερους κομάντος για τουλάχιστον 30 λεπτά.

Κίττυ Ξενάκη


Επισκεψιμότητα

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 315 επισκέπτες και κανένα μέλος