Φωτό: Ο πρόεδρος της ΕΕΝ, Απ.Βεντούρης.

- «Οι επιβάτες της ακτοπλοΐας κατά ποσοστό περίπου 45% διακινούνται με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τα εκτελούμενα σήμερα έργα δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην διακίνησή τους από και προς τα ακτοπλοϊκά πλοία, με αποτέλεσμα την ακύρωση ταξιδιών και την καταγραφή αγανάκτησης εκ μέρους των επιβατών». Η ΕΕΝ εξέδωσε ανακοίνωση διαμαρτυρίας μετά την απόφαση του ΗΣΑΠ να διακόψει τη λειτουργία των συρμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου από και προς τον Πειραιά και συγκεκριμένα στο τμήμα από Φάληρο έως Ταύρο από 21/11/09 και για 4 περίπου μήνες, αφού θα επαναλειτουργήσει η γραμμή μόνο για την περίοδο των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Ειδικότερα η επιστολή αναφέρει:

«Η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας με έκπληξη πληροφορήθηκε την αιφνιδιαστική απόφαση του ΗΣΑΠ, να διακοπεί η λειτουργία των συρμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου από και προς τον Πειραιά και συγκεκριμένα στο τμήμα από Φάληρο έως Ταύρο από 21/11/09 και για 4 περίπου μήνες, αφού θα επαναλειτουργήσει η γραμμή μόνο για την περίοδο των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Ο λανθασμένος σχεδιασμός και προγραμματισμός των έργων από την διοίκηση του ΗΣΑΠ προκαλεί απίστευτη ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό που μέσω του τερματικού σταθμού του Πειραιά διακινείται με τα ακτοπλοϊκά πλοία από και προς τα νησιά μας.

Είναι γνωστό ότι οι επιβάτες της ακτοπλοΐας κατά ποσοστό περίπου 45% διακινούνται με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τα εκτελούμενα σήμερα έργα δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην διακίνησή τους από και προς τα ακτοπλοϊκά πλοία, με αποτέλεσμα την ακύρωση ταξιδιών και την καταγραφή αγανάκτησης εκ μέρους των επιβατών.

Η απόφαση του ΗΣΑΠ που ελήφθη μονομερώς χωρίς καμία ειδοποίηση των χρηστών του ΗΣΑΠ πλήττει την οικονομική διαχείριση των ακτοπλοϊκών πλοίων και μας προβληματίζει έντονα καθόσον η απόφαση αυτή μαζί με την χειμερινή ύφεση και την διεθνή οικονομική κρίση πλήττει ευθέως την ακτοπλοϊκή οικογένεια οικονομικά.

Κατά το παρελθόν τουλάχιστον σε περίοδο αναλόγων έργων μία εκ των δύο γραμμών παρέμενε ανοικτή και με τις οποιεσδήποτε καθυστερήσεις υπήρχε σχεδόν ανεκτή συγκοινωνία. Τα λεωφορεία που λέγεται ότι αναπληρώνουν την μετακίνηση των επιβατών του ΗΣΑΠ μόνο με καθυστέρηση και αγανάκτηση εξυπηρετούν τους επιβάτες.

Ύστερα από ανωτέρω ρωτάμε: (α) πότε υπολογίζεται να ολοκληρωθούν τα έργα και να παραδωδούν σε λειτουργία οι δύο ή έστω η μία γραμμή; (β) ο ΗΣΑΠ προτίθεται τουλάχιστον στο μέλλον να ενημερώνει το επιβατικό κοινό έγκαιρα για τη αποφυγή ταλαιπωρίας και αγανάκτησης; (γ) Άραγε ο ΗΣΑΠ γνωρίζει ότι το νησιωτικό σύμπλεγμα της Ελλάδας απαιτεί για τους νησιώτες και τους επισκέπτες των νησιών μας την ύπαρξη ενός συστήματος συνδυασμένων αξιόπιστων μεταφορών;»