Επιβάτης

Συμμάχους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για την κατάργηση των εισφορών υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν την τιμή των εισιτηρίων από 28-33% βρίσκει ο ακτοπλοϊκός κλάδος όπως προκύπτει από το ψήφισμα του Νομαρχιακού Συμβουλίου Χίου.

Πηγή: naftemporiki.gr                                                                                                                      

Σαράντα «ΘΑ» στους τομείς της ενέργειας, της προστασίας του καταναλωτή, της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και της έρευνας- τεχνολογίας, τα οποία αποπνέουν έντονο άρωμα εκλογών, μεταξύ των οποίων και ένα που αφορά στα Κυκλαδονήσια και την υποβρύχια διασύνδεσή τους με την Εύβοια είπε σε συνέντευξή του ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης

Πηγή:  kykladesnews.gr

Το «μεταφορικό ισοδύναμο», η εξίσωση δηλαδή του κόστους μεταφοράς από και προς τα μικρά νησιά του Αιγαίου με το κόστος μεταφοράς για τους επιβάτες στη στεριά, που είναι πολύ χαμηλότερο σήμερα, βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

 

Πηγή:  naftemporiki.gr

Νέα δεδομένα για την ευθύνη των μεταφορέων που εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές επιβατών σε περίπτωση ατυχήματος φέρει ο Κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου έτσι όπως διαμορφώθηκε στο πλαίσιο των συζητήσεων στα διαφορά όργανα της Κοινότητας και αναμένεται σύντομα να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.

Πηγή:  Naftemporiki.gr

Ακτοπλοϊκά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους τουρίστες όπως είναι ο συντονισμός των δρομολογίων, το έγκαιρο άνοιγμα των πλάνων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, το «απαγορευτικό απόπλου», κυριάρχησαν στο τελευταίο Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΣΕΑΣ.O πρόεδρος του ΠΣΕΑΣ, κ. Γιάννης  Θεολογίτης  επεσήμανε ότι το σημαντικότερο έλλειμμα της ακτοπλοΐας εντοπίζεται κατά κύριο λόγο στον ελλιπή μέχρι σήμερα συντονισμό και στην ελλιπή συνεργασία των εμπλεκόμενων μερών και ότι εφόσον αυτό ξεπεραστεί η Ελληνική Ακτοπλοΐα θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει με υψηλή απόδοση, κάνοντας χρήση των δεδομένων υποδομών και διαθέσιμων μέσων και πόρων. Επιπλέον, πρότεινε τη δημιουργία ενός κεντρικού φορέα που θα αναλάβει να συντονίζει όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές και θα αναδείξει τις καλύτερες λύσεις και πρακτικές.

Σε ότι αφορά τη διαχείριση της διαθεσιμότητας των εισιτηρίων ακτοπλοΐας και την προστασία του καταναλωτή ο πρόεδρος του ΠΣΕΑΣ εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα θέματα που αφορούν την αντικειμενική και διαφανή πληροφόρηση του επιβάτη – καταναλωτή  ως προς τη διάθεση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μπορούν να αντιμετωπισθούν με την καθιέρωση Χάρτας Δικαιωμάτων των επιβατών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών , θέμα για το οποίο ο Σύνδεσμος έχει υποβάλει ολοκληρωμένη πρόταση στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και για το οποίο επιδιώκει και τη στενότερη συνεργασία των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Εξήγησε ότι η χάρτα δικαιωμάτων επιβατών του υπουργείου ΥΕΝΑΝΠ δυστυχώς είναι αντιγραφή άλλων συγκοινωνιακών μέσων και δεν ανταποκρίνεται στην Ελληνική Ακτοπλοΐα  με αποτέλεσμα οι σχέσεις των συμβαλλομένων  μερών (επιβατών – εταιριών ) να γίνονται  δυσκολότερες.
Οι επιχειρηματίες του κλάδου Ακτοπλοΐας  προφανώς δεν επιθυμούν επιδοτήσεις αλλά ένα ελεύθερο επιχειρηματικό περιβάλλον για να επενδύσουν παράλληλα με τη μείωση των αδικαιολόγητων μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων, οι οποίες επιβαρύνουν άδικα τους επιβάτες της ακτοπλοΐας και τους νησιώτες.
Είναι αναγκαίο: - Να επιταχυνθεί η εκτέλεση μεγάλων λιμενικών έργων εκσυγχρονισμού.
- Να επανασχεδιαστεί ριζικά το ακτοπλοϊκό δίκτυο και να δημιουργηθεί ένα «ευφυές» δίκτυο ανταποκρίσεων και ακτοπλοϊκών συνδέσεων που θα καλύπτουν με προδιαγεγραμμένους όρους συχνότητας και ποιότητας υπηρεσιών τις ανάγκες των άγονων γραμμών και τις ενδονησιωτικές συνδέσεις.
- Να γίνεται συνεχής, δυναμική και μαχητική παρέμβαση στην Ε.Ε. για την αύξηση των πόρων που διατίθενται για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών αλλά και για την παροχή κινήτρων για τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
- Να εξαλειφθούν τα «άστοχα» απαγορευτικά απόπλου, τόσο μέσω του εκσυγχρονισμού του κανονιστικού πλαισίου όσο και μέσω της βελτίωσης των τεχνικών μέσων και υποδομών.
Η συμβολή όλων των μικρών επιχειρηματιών οι οποίοι έχουν επενδύσει, αθροιστικά, τεράστια κεφάλαια για την ανάπτυξη του τουρισμού των νησιών την στήριξη των τοπικών κοινωνιών,  την ανάγκη να γίνουν συντονισμένες προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών των λιμανιών και για τη μέγιστη αξιοποίηση του επενδυτικού νόμου μέσω συμπράξεων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα. 


Επισκεψιμότητα

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 255 επισκέπτες και κανένα μέλος