Ταξιδεύοντας στη Θάλασσα
|
Το Υπουργείο Ε.Ν.Α.Ν.Π. προκήρυξε το Σεπτέμβριο και Νοέμβριο του 2008 επαναληπτικούς διαγωνισμούς για την κάλυψη των «άγονων» ακτοπλοϊκών γραμμών για το 2009 με μισθώματα ανά δρομολόγιο αυξημένα κατά 15-40% έναντι εκείνων των αρχικών διαγωνισμών του Απριλίου 2008, τα οποία με τη σειρά τους ήταν ήδη αυξημένα κατά 30-40% αυτών που ίσχυσαν τη διετία 2007-2008. Να σημειωθεί ότι η παραπάνω σύγκριση γίνεται για τα παλαιά πλοία της «κατηγορίας 5», δηλαδή για πλοία ηλικίας συνήθως μεγαλύτερης των 30 ετών που λειτουργούν σήμερα μόνο χάρη στην Υπουργική Απόφαση του πρώην Υπουργού κ. Κεφαλογιάννη το καλοκαίρι του 2006 που κατήργησε το όριο ηλικίας των 30 ετών. |
- Κατηγορία: Ταξιδεύοντας στη Θάλασσα
- Εμφανίσεις: 1126
Και η Μήλος, πάντως, έχει αρκετούς και η Κίμωλος, γενικά όλη η περιοχή μας, από τα 50 έως τα 60 μέτρα βάθος...», εξηγεί ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αλιέων Κυκλάδων κ. Δημήτρης Ζάννες. Στο νησί του, την Άνδρο, πέρυσι ο ίδιος ξεψάρισε σε μια μέρα έως και 35 με 40 κιλά αστακού.
Αλλά χρόνο με τον χρόνο, όπως υποστηρίζει, ήδη τα αποθέματα του είδους αρχίζουν να στερεύουν. «Το 2008 οι ψαριές μας ήταν μειωμένες, κάθε χρόνο τα τελάρα μας είναι και λιγότερα- την τελευταία πενταετία κατά 40-50%. Ελάχιστοι, κακοί παράκτιοι επαγγελματίες κάνουν τη ζημιά: αλιεύουν παράνομα, με μηχανότρατες που περνούν πολύ κοντά από ξέρες, την εποχή που ο αστακός αυγώνει.
Τον μαζεύουν - κακώς- ακόμα και τότε, με τα μικρά του!», επισημαίνει. Όπως και να ΄χει, μικρούς ή πιο μεγάλους αστακούς από τα Κυκλαδονήσια θα γευτούν συνήθως μόνο οι κάτοικοι και οι επισκέπτες τους. Στην Αθήνα να φτάσουν καλοκαίρι ούτε λόγος, ξεκαθαρίζει. «Ανάλογα με την εποχή και την περιοχή, οι τιμές εδώ κυμαίνονται 30-55 ευρώ το κιλό- στην Αμοργό τώρα μπορεί να τον βρει κανείς και με 28-30 ευρώ. Αντιθέτως, στη Μύκονο το καλοκαίρι φεύγει 55 ευρώ από τον ψαρά, αλλά στην ταβέρνα του νησιού θα φτάσει σε εξωφρενικές τιμές, 100-120 ευρώ!».
Βιταμίνες και χοληστερίνη
Το πιο περιζήτητο είδος της θάλασσας. Ζει σε βραχώδεις βυθούς κάτω από πέτρες και μέσα σε τρύπες. Διακρίνεται στον παλύνουρο χωρίς δαγκάνες και το χόμαρο με δαγκάνες.
- Κατηγορία: Ταξιδεύοντας στη Θάλασσα
- Εμφανίσεις: 1134
Την πλήρη απελευθέρωση των ναύλων ζητούν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις στις γραμμές δημόσιας υπηρεσίας, αλλά και σε όσες γραμμές ελεύθερης δρομολόγησης υπάρχει ανώτατο όριο (πλαφόν). Το επιχείρημα της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας είναι ότι «οι αυξήσεις των ναύλων στην ακτοπλοΐα σαφώς υπολείπονται από τις αυξήσεις των άλλων υπηρεσιών μεταφοράς και των αυξήσεων που παρατηρούμε καθημερινά σχεδόν σε όλα τα είδη πρώτης ανάγκης»
- Κατηγορία: Ταξιδεύοντας στη Θάλασσα
- Εμφανίσεις: 1091
![]() |
Κάποιος πρέπει να πει στους Έλληνες πολίτες την αλήθεια για την κατάσταση της χώρας και μετά να τους ζητήσει θυσίες. Το ερώτημα είναι ποιος. Ο πρωθυπουργός και τα κυβερνητικά στελέχη περιγράφουν την κρίση και τον αντίκτυπό της με μελανά χρώματα, χωρίς όμως να προχωρούν στο διά ταύτα. Η κυβέρνηση μοιάζει με γιατρό που ναι μεν ανακοινώνει στον ασθενή από τι πάσχει, αλλά διστάζει να του ανακοινώσει τη θεραπεία ή την πρόγνωση.
- Κατηγορία: Ταξιδεύοντας στη Θάλασσα
- Εμφανίσεις: 1071
Οι κακές καιρικές συνθήκες δημιουργούν προβλήματα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. ΠΙο συγεκκριμένα, λόγω των ισχυρών ανέμων δεν θα εκτελεστεί το δρομολόγιο του πλοίου Διαγόρας από Πειραιά για Κυκλάδες και Δωδεκάνησα.
Επίσης, δε θα εκτελεστεί το προγραμματισμένο για τις 18:30 μ.μ. δρομολόγιο του Νήσος Χίος για Κυκλάδες – Χίο - Μυτιλήνη, καθώς το πλοίο παραμένει λόγω της κακοκαιρίας στη Χίο.
Προβλήματα επίσης υπάρχουν στη γραμμή Ραφήνας - Κυκλάδων.
Με κλειστού τύπου πλοία εκτελούνται τα δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό, ενώ διεκόπησαν τα δρομολόγια από Πειραιά για Παλούκια Σαλαμίνας.
Επίσης με κλειστού τύπου πλοία εκτελούνται τα δρομολόγια από Ηγουμενίτσα προς Κέρκυρα, ενώ έκλεισαν τα πορθμεία Ηγουμενίτσας-Λευκίμμης, Πρίνου - Καβάλας, Κυλλήνης - Πόρου και Ζακύνθου και Πάτρας - Κεφαλονιάς.
Πηγή:marinews.gr
- Κατηγορία: Ταξιδεύοντας στη Θάλασσα
- Εμφανίσεις: 901
Επισκεψιμότητα
Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 31 guests και κανένα μέλος