H παγκόσμια αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου θα παραμείνει "σφιχτή" και οι τιμές θα κινούνται ανοδικά τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, καθώς η προσφορά αυξάνεται πιο αργά από ό,τι η ζήτηση, σύμφωνα με τους επικεφαλής μεγάλων εταιρειών φυσικού αερίου.
Οι καταναλωτές θα πληρώσουν το τίμημα των όποιων καθυστερήσεων στην ανάπτυξη νέων έργων που στοχεύουν στην προσφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) καθυστερήσεις που οφείλονται στην οικονομική κρίση.

"Νομίζω ότι η αγορά θα είναι σφιχτή μεσοπρόθεσμα" δήλωσε ο De La Rey Venter, επικεφαλής του τμήματος LNG της Shell παγκοσμίως, σε παγκόσμιο συνέδριο του φυσικού αερίου στην πρωτεύουσα της Κουάλα Λουμπούρ, της Μαλαισίας, σύμφωνα με το Reuters.

Επίσης στο ίδιο συνέδριο αναφέρθηκε ότι η Αυστραλία θα είναι ο επόμενος μεγάλος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου από το 2014 και μετά και αναμένεται να ξεπεράσει το Κατάρ από το 2017. Ωστόσο, πολλά από τα έργα αυτά είναι πρώτα στο είδος τους, ενώ ορισμένοι αναλυτές μιλούν για αυξημένο κόστος εξόρυξης σε σύγκριση με τα παλαιότερα έργα.

Κάθε καθυστέρηση στα επενδυτικά έργα σημαίνει ότι η αγορά LNG γίνεται πιο σκληρή γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές θα πρέπει να προσπαθήσουν πολύ να βρουν φορτία στη spot αγορά, τονίσθηκε στο συνέδριο.

Από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές αναμένουν ότι η Βόρεια Αμερική θα ενισχύσει την προσφορά, λόγω της εξόρυξης φυσικού αερίου από σχιστόλιθο. Ωστόσο, από τα 12 έργα που κατασκευάζονται με στόχο τις εξαγωγές, μόλις ένα φαίνεται να είναι έτοιμο για εξαγωγές.

Εκτός από το Sabine Pass, οι εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ θα είναι περιορισμένες εκτιμά ο Hamad Al Mohannadi, διευθύνων σύμβουλος της RasGas του Qatar.

Σε κάθε περίπτωση η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο θα εκτοξευτεί τα επόμενα 20 χρόνια, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών αναλυτών με αποτέλεσμα ο στόλος των LNG carriers να μην επαρκεί. Σύμφωνα με την εταιρεία Ocean Shipping Consultants ο τρέχων στόλος των πλοίων μεταφοράς LNG, είναι μεταφορικής ικανότητας 53 εκατ. κ.μ.

Εν όψει των εξελίξεων αυτών δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγαλύτεροι Ελληνες εφοπλιστές έχουν πάρει ήδη θέση στη νέα αγορά.

Μεταξύ των 15 μεγαλύτερων ανεξάρτητων πλοιοκτητών στόλου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκονται πέντε μεγάλοι Ελληνες εφοπλιστές, ενώ νέοι συνεχώς αναμένεται να προστεθούν στη λίστα.

Ειδικότερα στην τέταρτη θέση με βάση τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson's (Ιανουάριος 2012) βρίσκεται ο όμιλος Αγγελικούση με συνολικό capacity 2,2 εκατ. κ.μ.,

Ο όμιλος Αγγελικούση έχει υπό ναυπήγηση συνολικά 11 πλοία μεταφοράς LNG. Επίσης, εν λειτουργία έχει πέντε πλοία μεταφοράς LNG.

Ακολουθεί η GasLog του κ. Πήτερ Λιβανού. Η προσφάτως εισηγμένη στο αμερικάνικο χρηματιστήριο GasLog στην παρούσα φάση, διαθέτει εν λειτουργία, μόλις δύο ιδιόκτητα πλοία μεταφοράς LNG και έχει τεχνική διαχείριση σε άλλα 12. Ομως υλοποιεί ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει τη ναυπήγηση οκτώ LNG Carriers, με οψιόν για δύο ακόμη. Η συνολική μεταφορική δυναμικότητα της GasLog ανέρχεται στα 1,6 εκατ. κ.μ.

Ακολουθεί η Dynagas του Ομίλου Γιώργου Προκοπίου, με μεταφορική δυναμικότητα 1,1 εκατ,. κ.μ. και με ένα στόλο από τέσσερα εν ενεργεία LNG carriers και άλλα τέσσερα υπό παραγγελία.

Στην πρώτη δεκαπεντάδα βρίσκονται ακόμη η Thenamaris του κ. Ντίνου Μαρτίνου, με 0,5 εκατ. κ.μ. μεταφορική δυναμικότητα. Η εν λόγω εταιρεία έχει υπό παραγγελία τρία πλοία μεταφοράς υγραερίου. Τη σχετική λίστα συμπληρώνει η Cardif Μarine του κ. Γιώργου Οικονόμου με 0,5 εκατ. κ.μ. δυναμικότητα και τέσσερα υπό ναυπήγηση πλοία LNG Carriers.

Στην αγορά του LNG έχει ακόμη παρουσία ο όμιλος Τσάκου με την ΤΕΝ η οποία ελέγχει ένα LNG Carriers, όμως πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή δύο ακόμη και στοχεύει στη δημιουργία ενός στόλου από δέκα πλοία, μέχρι το 2018. Το ενδιαφέρον του για επέκταση των δραστηριοτήτων της Stealthgas και στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) εξέφρασε, μιλώντας σε θεσμικούς επενδυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χάρης Βαφειάς.

Τέλος και η Almi Tankers του ομίλου Φωστηρόπουλου σχεδιάζει μέσω της Almi Gas σχεδιάζει τη ναυπήγηση έως και οκτώ LNG αξίας 1,6 δισ. δολ., ενώ εξετάζει την έκδοση ομολόγων στη νορβηγική αγορά.

Ανάγκη για χωρητικότητα

Για να ανταποκριθούν στην αναμενόμενη εξέλιξη του όγκου του παγκοσμίου εμπορίου LNG, τα επόμενα 20 χρόνια, οι εταιρείες θα πρέπει η χωρητικότητά τους να αυξηθεί κατά 90 εκατ. κ.μ. δηλαδή από τα 360 πλοία, σήμερα, ο στόλος θα πρέπει να αυξηθεί σε περισσότερα από 900 το 2030. Δηλαδή ο αριθμός των πλοίων θα πρέπει να τριπλασιασθεί.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ


Επισκεψιμότητα

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 104 guests και κανένα μέλος