Η πρόθεση της κυβέρνησης να πουλήσει σε ιδιώτες τη συμμετοχή που έχει το Δημόσιο στον ΟΛΠ και η οποία ανέρχεται στο 75% έχει πυροδοτήσει σενάρια για τους επικείμενους μνηστήρες.
Το μεγάλο ερώτημα βέβαια είναι αν θα κρατήσει το Δημόσιο το 51% όπως ορίζει ο νόμος ή θα βρει τρόπο να τον παρακάμψει και να δώσει το πλειοψηφικό πακέτο καθώς και ο τρόπος που θα γίνει η πώληση των μετοχών. Όπως επεσήμαναν στο «Πρώτο ΘΕΜΑ» στελέχη της Λιμενικής Βιομηχανίας «αν δεν ξεκαθαρίσουν αυτά τα δύο σημεία δεν πρόκειται να ενδιαφερθεί σοβαρά κανείς».

Η αξία του μετοχικού πακέτου του Δημοσίου στον ΟΛΠ με τις σημερινές τιμές φτάνει τα 285 εκατ. ευρώ τα είναι λιγότερα έως και 40% από την καθαρή παρούσα αξία της προσφοράς που έκανε η Cosco στον ΟΛΠ για την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ., για διάρκεια 35 ετών.

Στην κορυφή της λίστας των υποψηφίων μνηστήρων εμφανίζεται ο κινεζικός κολοσσός της Cosco που ήδη βρίσκεται στον Πειραιά. Στόχος τους είναι να ενισχύσουν τη θέση τους στρατηγικά στην ευρύτερη περιοχή μέσω πλέον της συμμετοχής τους στον ΟΛΠ.

Οι εξελίξεις δεν αποκλείουν να βάλουν στο παιχνίδι και τον ελβετο-ιταλικό κολοσσό , την MSC που είναι ο μεγαλύτερος πελάτης του Πειραιά εδώ και χρόνια. Η MSC είναι το πιθανότερο να σπεύσουν όχι να κάνουν προσφορά αλλά συμβάσεις για να μην μείνουν μακριά από τις επόμενες κινήσεις από τους ανταγωνιστές τους που αναζητούν «καλά» λιμάνια στη Μεσόγειο.

Υπάρχει όμως και άλλη προέκταση στο θέμα. Όποια εταιρεία πάρει τον έλεγχο του ΟΛΠ θα ελέγχει και άλλα λιμάνια της Αττικής όπως η Ραφήνα, το Λαύριο και η Ελευσίνα.
Ήδη στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, και πιο συγκεκριμένα την Τετάρτη, κατατέθηκε στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης προκειμένου να προγραμματιστεί δεύτερη ανάγνωση και έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο, το Νομοσχέδιο του ΥΘΥΝΑΛ «Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός και Λοιπές Διατάξεις» στο οποίο ενσωματώνονται και οι διατάξεις για το «Αττικό Λιμενικό Σύστημα» με την ενοποίηση των Λιμανιών της Ραφήνας, της Ελευσίνας και του Λαυρίου υπό τον ΟΛΠ Α.Ε.
Το πλήρες νομοσχέδιο θα δοθεί στη δημοσιότητα μετά την έγκριση του από το Υπουργικό Συμβούλιο και την κατάθεση του στη βουλή.
Στην κερδοφορία επέστρεψε ο ΟΛΠ το 2010 μετά από ένα ζημιογόνο 2009.
Ειδικότερα, ο ΟΛΠ είχε μικτά κέρδη 11,23 εκ. ευρώ το 2010 έναντι ζημιών 38 εκ. το 2009. Τα καθαρά κέρδη έφθασαν τα 7 εκ, έναντι 33 εκ. ζημιά το 2009.
Έγινε σημαντικός περιορισμός εξόδων και υποθέσεων που δικαστικά κέρδισε ο ΟΛΠ.
Τα έργα προχωρούν κανονικά, ενώ θα διασφαλιστούν οι πλήρης πόροι για να διασφαλίσουν και όσα έργα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη.