Την πρόθεσή του να υποβάλει το 2013 ένα σύνολο προτάσεων με στόχο να βοηθηθούν τα ευρωπαϊκά λιμάνια να παραμείνουν ανταγωνιστικά και να υποστηριχθούν οι πολύ μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης που έχουν, εξέφρασε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Μεταφορών Σιμ Κάλας.

Ο κ. Κάλας κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο λιμάνι του Ρότερνταμ υπογράμμισε ότι είναι διατεθειμένος να προωθήσει μέτρα για τη μείωση του διοικητικού φόρτου στα λιμάνια, για τη βελτίωση της διαφάνειας στη χρηματοδότηση των λιμανιών καθώς και για τη λήψη μέτρων αναφορικά με τις λιμενικές υπηρεσίες.

Ο επίτροπος εξήρε το λιμάνι του Ρότερνταμ για τις αποδόσεις που πετυχαίνει και την ικανότητα που επιδεικνύει να προσαρμόζεται στις αλλαγές. Ωστόσο όπως σημείωσε οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν εκατοντάδες λιμάνια σε όλη την Ευρώπη είναι μεγάλες και για το λόγο αυτό χρειάζεται να δημιουργηθεί το κατάλληλο κανονιστικό πλαίσιο που θα επιτρέψει στα λιμάνια να αναπτυχθούν.

Όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε σε δηλώσεις του: «Τα λιμάνια αποτελούν κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη, και πηγή ευημερίας για τις πόλεις και τα κράτη. Αλλά στα επόμενα 20 χρόνια πολλά από τα ευρωπαϊκά λιμάνια θα αντιμετωπίσουν μεγάλες προκλήσεις σε ό,τι αφορά την παραγωγικότητα, τις επενδύσεις την απασχόληση αλλά και την ενσωμάτωσή τους στις περιφέρειες και τις πόλεις στις οποίες βρίσκονται», και προσέθεσε:

«Η επίσκεψή μου στο λιμάνι του Ρότερνταμ και τα όσα είδα ενισχύουν την άποψή μου πως τα λιμάνια μας έχουν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης τα ερχόμενα χρόνια, με την προϋπόθεση ότι θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που εμποδίζουν την ανάπτυξη των λιμένων με το να τεθεί σε ισχύ μια πιο συνεκτική πολιτική για τη λιμενική βιομηχανία και τις ναυτιλιακές υποδομές. Έχω την πρόθεση να φέρω τις προτάσεις αυτές προς ψήφιση το 2013».

Τομείς πολιτικής

Ειδικότερα ο κ. Κάλας στις δηλώσεις που έκανε στο Ρότερνταμ αναφέρθηκε στους τρεις άξονες της πολιτικής που επιθυμεί να προωθήσει. Αναφορικά με τα μέτρα για τις λιμενικές υπηρεσίες ανέφερε «Η διασφάλιση ότι υπάρχει ένα ανοικτό και ανταγωνιστικό περιβάλλον στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών, για παράδειγμα, είναι ζωτικής σημασίας για τα λιμάνια και την προσαρμογή τους στις νέες οικονομικές, βιομηχανικές και κοινωνικές απαιτήσεις.»

Σε ό,τι αφορά τα υποστηρικτικά μέτρα για τη μείωση της γραφειοκρατίας στα λιμάνια τόνισε: «Πρέπει να βοηθήσουμε όλοι τα λιμάνια μας να είναι περισσότερο ανταγωνιστικά με το να πετύχουμε τον περιορισμό της γραφειοκρατίας στο μέγιστο βαθμό. Το πιλοτικό πρόγραμμα «Bleu Belt» εξερευνά νέους τρόπους για τη διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων, «τρέχει» ήδη συμβάλλοντας στη μείωση του διοικητικού φόρτου στους λιμένες.»

Τέλος σε ό,τι αφορά τις προτάσεις για τη βελτίωση της διαφάνειας της χρηματοδότησης των λιμανιών υπογράμμισε: «Πρέπει να βελτιωθεί η διαφάνεια στη χρηματοδότηση των λιμανιών για την αποφυγή τυχόν στρεβλώσεων του ανταγωνισμού και για να είναι σαφές πού ακριβώς πηγαίνουν τα κεφάλαια του δημοσίου. Αυτό θα ενθαρρύνει περισσότερο τις ιδιωτικές επενδύσεις, που είναι ζωτικής σημασίας, εάν θέλουμε ο τομέας της λιμενικής βιομηχανίας να αναπτυχθεί».

Τέλος, στο πλαίσιο της αναθεώρησης της πολιτικής των Μεταφορών μέσω της Λευκής Βίβλου που δημοσιεύθηκε το Μάρτιο 2011, εξετάζονται και οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η λιμενική βιομηχανία κατά την περίοδο μέχρι το 2030.

Για τα λιμάνια, ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς για την παροχή λιμενικών υπηρεσιών. Επίσης να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να εξασφαλιστεί ότι την περίοδο 2020-2030 το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών θα μπορεί να αντιμετωπίσει την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης».


Επισκεψιμότητα

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 443 επισκέπτες και κανένα μέλος