Σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», η σημερινή ηγεσία του ΥΠΑΑΝ έχει δώσει το σήμα στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, σε σύσκεψη που έγινε τις προηγούμενες μέρες, να προχωρήσει όσο το δυνατό ταχύτερα τις διαδικασίες για τις παραχωρήσεις δραστηριοτήτων και υποδομών σε μικρά και μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προτεραιότητα αποφασίστηκε να δοθεί στις παραχωρήσεις που αφορούν τους τομείς της κρουαζιέρας και της διακίνησης κοντέινερ. Ιδιαίτερα για την κρουαζιέρα, το ΥΠΑΑΝ έχει μηνύματα από την αγορά ότι το ενδιαφέρον των μεγάλων εταιρειών διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων είναι «ζεστό». Αυτό μάλιστα αφορά και περιφερειακά λιμάνια τα οποία μέχρι τώρα δεν αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς για τα κρουαζιερόπλοια, αλλά βρίσκονται στις ρότες νέων προγραμμάτων τους.Τα επτάνησα
Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Κεφαλονιάς και της Ζακύνθου που βρίσκονται στη ρότα των πλοίων από το Πρίντεζι στη Μεσόγειο και το Αιγαίο. Αντίστοιχα παραδείγματα υπάρχουν και με νησιά του Αιγαίου. Προκειμένου να προχωρήσουν οι παραχωρήσεις υποδομών και δραστηριοτήτων εξετάζεται το μοντέλο του Αμβούργου με βάση το οποίο όλες οι υπό παραχώρηση δραστηριότητες των λιμανιών διαχωρίζονται από εκείνες που θεωρούνται δημοσίου συμφέροντος, με τις τελευταίες να αναλαμβάνουν Αρχές Λιμένων και όχι οι εισηγμένες εταιρείες στην περίπτωση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Έτσι στο λιμάνι του Πειραιά ως κερδοφόρες δραστηριότητες εκλαμβάνονται η κρουαζιέρα, τα κοντέινερ και το τέρμιναλ των αυτοκινήτων και ως δημοσίου συμφέροντος δραστηριότητες η ακτοπλοΐα.
ΠΗΓΗ: Ημερησία
Μερική Αναδημοσίευση