Ερώτηση στη Βουλή για τις ελλείψεις στα λιμάνια των νησιών μας κατέθεσανοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Περικλής Κοροβέσης Βουλευτής Α΄ Αθήνας και Θοδωρής Δρίτσας Βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νησιών, επικαλούμενοι την Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, η οποία έδωσε και φέτος στη δημοσιότητα έκθεση στην οποία γίνεται αναλυτική καταγραφή των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν άμεσα στα λιμάνια της χώρας.

Οι δυο βουλευτές ερωτούν τον ΥΕΝ Ανάσταση Παπαληγούρα εάν «έχει προχωρήσει στα απαραίτητα έργα υποδομών και ποια είναι αυτά, για την ασφαλή και υγιεινή λειτουργία των λιμανιών, και μάλιστα σε μια χώρα που η ναυτιλία και ο τουρισμός έχουν πρωτεύοντα ρόλο, εάν θα λάβει υπόψη του τη δημοσιοποιημένη έκθεση της ΠΕΠΕΝ, όπου υπάρχει πλήρης και λεπτομερής καταγραφή των ελλείψεων σε όλη τη χώρα και ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες έχει προβεί, ώστε να εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση, τόσο από κοινοτικά κονδύλια, όσο και από δημόσιες επενδύσεις, ώστε να γίνουν τα απαραίτητα έργα υποδομής στα λιμάνια της χώρας μας.

 

Αναλυτικά τονίζουν:

Η έρευνα και καταγραφή αφορά στα εξής 64 λιμάνια της χώρας: Αίγινα, Μέθανα, Πόρος, Ύδρα, Σπέτσες, Νεάπολη, Κύθηρα, Αντικύθηρα, Γύθειο, Κύθνος, Σέριφος, Σίφνος, Μήλος, Κίμωλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ίος, Θηρασία, Σαντορίνη, Ανάφη, Νάξος, Πάρος, Σύρος, Κέα, Άνδρος, Τήνος, Μύκονος, Αμοργός, Δονούσα, Ραφήνα, Καβάλα, Λήμνος, Άγιος Ευστράτιος, Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος-Βαθύ-Καρλόβασι, Ικαρία-Άγιος Κήρυκος-Εύδηλος, Φούρνοι, Αστυπάλαια, Ρόδος, Κως, Πάτμος, Λέρος, Κάλυμνος, Χανιά-Σούδα, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Σαμοθράκη, Ψαρά, Βόλος, Σκιάθος, Σκόπελος, Γλώσσα, Αλόννησος, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Πειραιάς, Κάσος, Κάρπαθος, Διαφάνι, Σητεία, Αλεξανδρούπολη.

Αν και η ΠΕΠΕΝ καταθέτει κάθε χρόνο αυτήν την έκθεση, δυστυχώς αμελητέα είναι αυτά που έχουν γίνει προκειμένου να βελτιωθούν οι συνθήκες.

Οι ανάγκες που υπάρχουν είναι σαφώς πολύ περισσότερες από τα εν εξελίξει έργα. Δεδομένου δε ότι τα μεγάλα έργα υποδομής είναι μη ανταποδοτικά και δε προσφέρονται για ιδιωτική χρηματοδότηση, οι πόροι πρέπει να αναζητηθούν από το πρόγραμμα των δημόσιων επενδύσεων και από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.

Είναι αδιαμφισβήτητα εύλογο και δίκαιο το αίτημα της ΠΕΠΕΝ, να αποδοθεί το μερίδιο που αναλογεί στην ακτοπλοΐα, σε σχέση με τα υπόλοιπα συγκοινωνιακά μέσα, αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους κ. λ. π.

Η τόσο σημαντική και λεπτομερής καταγραφή της έκθεσης, αφορά σε έργα υποδομής που αφορούν στην ασφάλεια και την υγιεινή: Δημιουργία επαρκέστερων χερσαίων χώρων και αιθουσών αναμονής επιβατών και WC, καθαρισμός εισόδων λιμανιών από υπάρχοντες υφάλους, εκβαθύνσεις, επέκταση προβλητών, φωτοσήμανση υφάλων και βραχονησίδων, αύξηση φωτοβολίας λιμενοβραχιόνων κ.λ.π.

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά, μέσα από την έκθεση, τις παρατηρήσεις για το Λιμάνι της Ραφήνας, το δεύτερο της Ελλάδας σε κίνηση επιβατών και οχημάτων: «Δεν προστατεύεται από λιμενοβραχίονα, έχει περιορισμένο βύθισμα στο μεγαλύτερο μέρος της λιμενολεκάνης και λανθασμένο προσανατολισμό στους προβλήτες. Δεν έχει ούτε μια ολόκληρη θέση (L) πρυμνοπλαγιοδέτησης. Οι προσκρουστήρες, όπου υπάρχουν, είναι ελαστικά αυτοκινήτων. Ο φωτισμός είναι ελλειπής και η φωτοσήμανση ανύπαρκτη. Ο χερσαίος χώρος δεν εξυπηρετεί τον όγκο των αυτοκινήτων κατά τις μέρες αιχμής. Δεν υπάρχει αίθουσα αναμονής για τους επιβάτες και οι χώροι υγιεινής είναι απαράδεκτοι».

Εν όψει δε της θερινής περιόδου, όπου προβλέπονται ισχυροί άνεμοι, αξίζει να σημειωθεί ότι τα μισά λιμάνια της χώρας δεν πληρούν τις προδιαγραφές για την προσάραξη πλοίων σε περίπτωση ανέμων πάνω από 7 μποφόρ!

Κατανοώντας την ανησυχία των Ελλήνων Ναυτικών και εκτιμώντας την εμπεριστατωμένη και λεπτομερή δουλειά τους μέσα από τη δημοσιοποιημένη έκθεση της ΠΕΠΕΝ,


Επισκεψιμότητα

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 50 guests και κανένα μέλος