Λιμάνια

Οι εργαζόμενοι έχουν αποφασίσει αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων μέχρι τις 2 Νοεμβρίου.

Τις θέσεις της υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκας Κατσέλη, για τη σύμβαση παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ στη Cosco Pacific αναμένουν οι συνδικαλιστές εκπρόσωποι των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά

Επαναφέρει το θέμα της «μονοπωλιακής τακτικής» στην περισυλλογή στερεών καταλοίπων από τα πλοία η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας. Με αφορμή την τελευταία αύξηση των τιμολογίων κατά 18%, η ΕΕΑ επανέρχεται μετά την πρώτη της παρέμβαση στις αυξήσεις ύψους 17% το Φεβρουάριο του 2009 που είχε αποκαλύψει η «Ν».

Ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Απόστολος Βεντούρης.

Τον περασμένο Φεβρουάριο η ένωση ζητούσε να εφαρμοστούν οι κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού στην περισυλλογή στερεών καταλοίπων με την ανάδειξη περισσότερων του ενός αναδόχου.

Τώρα η ΕΕΑ σε επιστολή της που υπογράφουν ο πρόεδρος Απόστολος Βεντούρης και ο γενικός γραμματέας Εμμανουήλ Γαλανάκης προς το διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ, Νίκο Αναστασόπουλο, η οποία κοινοποιείται και στο υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, αλλά και στο ΥΕΝΑΝΠ, χαρακτηρίζει την τελευταία απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ για αυξήσεις 18% «αυθαίρετη».

Με τις δύο αποφάσεις «με τις οποίες αυξάνετε τις τιμές περισυλλογής των στερεών αποβλήτων, που συγκεντρώνονται από τα πάσης φύσεως επιβατηγά πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι του Πειραιά κατά ποσοστό πλέον του 35% μέσα σε διάστημα επτά μηνών», αναφέρει η ΕΕΑ και προσθέτει:

Ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Εμμανουήλ Γαλανάκης.

«Η ανωτέρω πολιτική του "αποφασίζουμε και διατάσσουμε" αποτελεί μια ακόμη αυθαίρετη πράξη απολυταρχικής διοίκησης στρεφόμενη κατά της επιβατηγού ναυτιλίας και του ταξιδιωτικού κοινού της, που τελικά θα κληθεί να πληρώσει τυχόν αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων».

Το μονοπώλιο

Για την ΕΕΑ η ύπαρξη ενός παρόχου και «η μονοπωλιακή πρακτική που ακολουθείται για το θέμα εννοεί την κερδοσκοπία του παρόχου, αλλά και του Οργανισμού σας (ο οποίος παρακρατεί ποσοστό 15% επί των εν λόγω εισπράξεων) και θίγει ευθέως τον ανταγωνισμό, αφού κανείς άλλος δεν έχει δικαίωμα να παρέχει την υπηρεσία αυτή βάσει σχετικής σύμβασης, την οποία πολλές φορές έχουμε καταγγείλει».

«Στρέψατε το βλέμμα σας στα ξένα λιμάνια -προσθέτουν οι ακτοπλόοι- για να διαπιστώσετε ότι στο σύνολό τους υπάρχουν πλέον του ενός πάροχοι και ο χρήστης (πλοίο) έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τους ανά περίπτωση, εφαρμόζοντας στην πράξη τον ελεύθερο και υγιή ανταγωνισμό».

Μάλιστα η ένωση φέρνει ως παράδειγμα «τις μηδενικές αυξήσεις που δίνει το κράτος στα ελεγχόμενα απ' αυτό εισιτήρια δημόσιας υπηρεσίας, ενώ το ίδιο κράτος να εγκρίνει υπερβολικές αυξήσεις, οι οποίες, σύμφωνα με τους ακτοπλόους, θέτουν ταφόπλακα στη μεγάλη ακτοπλοϊκή οικογένεια.

«Οι αυξήσεις αυτές είναι αυτονόητο ότι δυναμιτίζουν το κλίμα ανάκαμψης της οικονομίας, που επαγγέλλεται η κυβέρνηση», υπογραμμίζει η ΕΕΑ και προσθέτει:

«Τόσο ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών όσο και ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής μας συνέστησαν αυτοσυγκράτηση στην οποιαδήποτε σκέψη αυξήσεως των τιμών των εισιτηρίων, ενώ οι ίδιοι παράλληλα ανέχονται ή και εγκρίνουν αυξήσεις στην υπό κρατική εποπτεία ΟΛΠ Α.Ε. πέραν κάθε λογικής».

Ακύρωση

Καταλήγοντας καλούν τη διοίκηση του ΟΛΠ να ακυρώσει την απόφαση του δ.σ., ενώ σε αντίθετη περίπτωση επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματός για προσφυγή κατά των αποφάσεων αυτών ενώπιον των διοικητικών και πολιτικών δικαστηρίων.

«Καταγγέλλουμε επίσης την άρνησή σας για να τοποθετηθούν στα συμβατικά Ε/Γ-Ο/Γ πλοία και το χερσαίο χώρο του λιμένος press containers, κατά τα διεθνή πρότυπα, για τη μείωση του κοστολογίου περισυλλογής στερεών αποβλήτων, ενώ δεν είναι τυχαία η παρατηρούμενη καθυστέρηση εφαρμογής του συστήματος περισυλλογής ανακυκλώσιμων στερεών αποβλήτων κατά είδος», υπογραμμίζουν και σημειώνουν:

«Το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών προς το οποίο κοινοποιείται το παρόν παρακαλείται να υπολογίσει το ποσοστό αύξησης του τιμαρίθμου από τις αυθαίρετες πλέον του 35% αυξήσεις στα τιμολόγια περισυλλογής στερεών απορριμμάτων, αντιδρώντας αναλόγως».

Διαπραγματεύσεις από τον ΟΛΠ

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη ο ΟΛΠ έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την εταιρεία για μείωση των αυξήσεων σε ποσοστό 50%. Αναφορικά με το αιτιολογικό των αυξήσεων επισημαίνεται ότι είναι αποτέλεσμα των αυξήσεων που έχουν επιβάλει στα τιμολόγιά τους τα ΧΥΤΑ.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ

Επιβεβαίωση της πιστοληπτικής ικανότητας του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) αλλά και της δυνατότητας του να στηρίξει χρηματοδοτικά τους σχεδιασμούς του για το εμπορικό και επιβατικό λιμάνι αποτελεί η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδίων για την κατασκευή της δεύτερης πεζογέφυρας αλλά και την ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων (μόλων).

Ερώτηση στη Βουλή για τις ελλείψεις στα λιμάνια των νησιών μας κατέθεσανοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Περικλής Κοροβέσης Βουλευτής Α΄ Αθήνας και Θοδωρής Δρίτσας Βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νησιών, επικαλούμενοι την Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, η οποία έδωσε και φέτος στη δημοσιότητα έκθεση στην οποία γίνεται αναλυτική καταγραφή των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν άμεσα στα λιμάνια της χώρας.

Καθίζηση και ρωγμές παρουσιάστηκαν το απόγευμα της Παρασκευής στον προβλήτα του λιμένα της Κάσου κατά την εκτέλεση εργασιών κατασκευής προσήνεμου μόλου. Από την τοπική λιμενική αρχή απαγορεύθηκε η προσέγγιση οχημάτων επιβατών αλλά και πλοίων. Τα πλοία Πρέβελης και Ιεράπετρα αναγκαστικά προσεγγίζουν στον ανατολικό προβλήτα, ενώ από το λιμεναρχείο Κάσου διενεργείται προανάκριση για την απόδοση ευθυνών.



Επισκεψιμότητα

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 336 guests και κανένα μέλος